6092981609 |
Educació per a la sostenibilitat.Taller de segon any distintiu Escola Verda |
2017-2018 |
Taller a centre. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/6/2018 - 26/6/2018 (10 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
C Vedruna Mollerussa |
|
c. Crist Rei, 5 (Mollerussa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 29/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Taller en el marc de l'obtenció del distintiu escola verda. formació de segon any
|
| |
Objectius |
Promoure l’aprenentatge a partir de l’intercanvi d’experiències i recursos dels centres.
Vertebrar les accions d’educació per a la sostenibilitat amb el desenvolupament curricular de les diferents etapes educatives i àrees de coneixement.
Reflexionar sobre les metodologies que afavoreixen l’assoliment de les competències bàsiques en l’àmbit de l’educació per a la sostenibilitat.
Avaluar el desenvolupament del pla d’acció de cada centre i els resultats assolits en l’àmbit de l’educació per a la sostenibilitat d’acord amb criteris i indicadors prèviament definits.
|
| |
Continguts |
Estructura de la sessió:
1. Presentació dels assistents i el seu paper a l’escola i en el Programa Escoles Verdes
2. Resum de la formació inicial, per fer un recordatori de tot el procés que van fer les mestres. DIAGNOSI, PES, PRIORITZACIÓ OBJECTIUS, PLA D’ACCIÓ.
3. Dificultats amb les que s’ha trobat aquest primer any del Programa
4. El comitè ambiental:
a. Què és? Quina funció té?
b. Dinàmica de treball
c. Agents implicats en el comitè ambiental
d. Dissenyem el comitè ambiental
5. La comunicació.
a. Importància de la comunicació i la visibilitat
b. Racó verd
c. Implicació i participació
6. Experiències inspiradores:
a. Projectes i idees d’hort escolar
b. Projectes i idees per treballar residus i esmorzar
c. Estalvi d’aigua i energia al centre
|
| |
Avaluació |
A més d'avaluar la satisfacció de les persones assistents, aquestes han d'elaborar els productes d'aprofitament i transferència i definir de línies de treball per aplicar la formació rebuda.Els productes a presentar són els següents.
Autoavaluació anual del pla d’acció executat i concreció del pla d’acció per al curs escolar següent.
Cada 4 anys, el centre realitza una autoavaluació global que implica una revisió del
Pla d’educació per a la sostenibilitat (en els centres públics, aquesta avaluació
coincideix amb la renovació del projecte de direcció).
Cada 8 anys, el centre realitza una autoavaluació global (en els centres públics,
aquesta avaluació coincideix amb la renovació del projecte de direcció) que implica una revisió del Pla d’educació per a la sostenibilitat.
Els resultats de l’avaluació s’han d’integrar en els documents de centre.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i
transferència immediata.
D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis
educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|